Hoe graten-vis te eten met botte stokjes? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esther en Nouke - WaarBenJij.nu Hoe graten-vis te eten met botte stokjes? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esther en Nouke - WaarBenJij.nu

Hoe graten-vis te eten met botte stokjes?

Door: Esther en Anouk net in Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Esther en Nouke

18 Oktober 2006 | Vietnam, Hanoi

Een samenvatting van de vlucht met Vietnam Airlines: een 10!

--->persoonlijk videoschermpje met tv, games, cd's etc. Vliegtuig vol met (Duitse) Vietnamezen.
Paspoortcontrole-duur: 2 uur in stilte. Vietnamezen zuchten, klagen, zweten niet.

Tijd: +5uur.

Slapen in oude centrum van Hanoi: Vinh Quang Hotel met 12 kamers, wij kamer 504. Tel 84-4-8243423 24,Hang Quat
Verdieping 5 is te bereiken dmv lange lange lange trap, bewerkte hoge plafonds hebben iets Frans, nog geen stokbroden gevonden na hele lange middagslaap, wel:

Eten tussen locals voor toeristenprijs met botte stokjes, ondefinieerbare saus in schaaltje erbij (wat doe ik met de saus? wat doen de vietnamezen met de saus?)
En DRUK: ogen dicht en langzaam wandelend tussen de enorme stroom brommertjes door naar de andere kant van weg. Regel 1: nooit stilstaan in t verkeer, langzaam doorlopen.

Geen plannen voor vervolg: beetje rustig wennen aan Vietnamezen, klamme hitte, loempiaas met hond/groenten-vulling ;)

Slapen nu!
X AE

ps....en!!!! dikke knuffel voor onze Rode Man!

• 18 Oktober 2006 - 11:58

Marlies:

yak, hond in de pot ;)
    slaap lekker.
    knuffel

• 18 Oktober 2006 - 12:04

Gientje Judje:

hallo

zaten al op een bericht te wachten
    leuk om te lezen en leuk dat juliie zo te volgen zijn
    gister columbus nog geknuffeld, had het prima naar zijn zin

dikke kus gientje en judje

• 18 Oktober 2006 - 14:06

Pap En Mam:

Fyn dat jullie veilig zyn aangekomen.Nu maar een beetje verkennen.Meneertje C. is al helemaal gewend hier,hy geeft my nu een knipoog.En de saus by het eten moet je maar gewoon opslurpen.Groetjes en pas goed opelkaar.

• 18 Oktober 2006 - 17:17

Collega Van Judith:

wilde even kwijt dat ik het erg stoer en gaaf vind dat jullie zo'n reis hebben ondernemen. Wens jullie heel veel plezier toe en geniet ervan(wat jullie waarschijnlijk wel doen)Kei vet! en succes met de stokjes en de saus.
    SAMBal BY!
    Fleur

• 18 Oktober 2006 - 17:56

San:

Lieve Es en Noek. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Ik heb de treinkaart vandaag al gebruikt. Ben met Fleur naar Rotterdam geweest. Villa Zebra, een kindermuseum. Er leuk dus! Ik kwam op de Kop van Zuid, waar dat museum zit, onder een poort allerlei graffiti's tegen die jij aan het fotograferen bent. Nou lieve schatten, geniet van jullie reis. Ik hoor het wel weer. Zondag zie ik eindelijk Luis weer....Hou jullie wel op de hoogte. Veel liefs San xx

• 18 Oktober 2006 - 18:48

Judith.:

Veel plezier daar en fijn dat jullie veilig geland zijn! Groetjes Judith.

• 18 Oktober 2006 - 20:06

Jannie:

lijkt wel heftig..........drukte....hitte........ja ff dimmen en op de vietnam manier door het leven groetjes jannie

• 19 Oktober 2006 - 07:37

Tinie En Mt:

Gelukkig zijn jullie weer heel aangekomen in het
    Vietnamese... Wat ik nog vergat; Geniet ervan, en heel veel plezier samen....
    69x x

• 19 Oktober 2006 - 11:37

George:

Meiden die saus is niet om op te eten. Is het je niet opgevallen dat Vietnamezen vetkuiven hebben?

Ga zeker naar Halong bay (Catba eiland)3 dagen (2 nachten) op boot heel mooi en leuk. was toen 38$ pp., georganiseerd door Qeenscafé.

veul plazier

• 19 Oktober 2006 - 12:55

Nathalie:

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen!
    Pff, even ontwesteren lijkt me wel nodig, ja.
    Heb dinsdagavond voor het eerst van mn leven in sterrenrestaurant gegeten. Volgens mij was de waarde van dat etentje zo'n beetje het BNP van heel Vietnam. Bizar. Geniet ervan saampjes!
    En oja, heb het even nagevraagd: Vietnamezen staan bekend als enorme slurpers... ;)

• 20 Oktober 2006 - 15:27

Afke:

fijn dat jullie zijn aangekomen, heel veel plezier in vietnam. afke

• 21 Oktober 2006 - 05:57

Karlijn Roest:

hoi meiden

groetjes en liefs uit sardinie.

ik wist niet dat jullie er nu al zaten?????!!!veel plezier,

liefs karlijn