Het land van Vicky Leandros en ... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Esther en Nouke - WaarBenJij.nu Het land van Vicky Leandros en ... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Esther en Nouke - WaarBenJij.nu

Het land van Vicky Leandros en ...

Door: Es en Nouke

Blijf op de hoogte en volg Esther en Nouke

20 Juni 2009 | Griekenland, Athene

...de Griekse orgie van Raki, olijven, tzatziki en met rijst gevulde druivenbladeren.

ls. Voor de volledigheid én om in Griekse sferen te komen de benodigdheden voor tzatziki:
1 grote komkommer
4 teentjes knoflook
1/2 liter Griekse yoghurt
3 eetlepels olijfolie
1 eetlepel azijn
witte peper en zout

De komkommer wassen en raspen. Vijf minuten laten staan in het een vergiet, het vocht er een beetje uitdrukken ... Ongeveer een uur in de koelkast laten staan voor het opdienen.

Lieve Lezers! Daar zijn we weer even. We bezochten 't Griekse Kreta ditmaal, om wat uit te rusten van de Hollandse hectiek, de nodige kilo's aan te komen en het Leven-tegen-de-40-eens-nader-en-vanaf-enige-afstand filosofisch te bespiegelen.

Dat zit me wel dwars, dat ik -Peissie herinnerde me er terecht aan- in november mn 40ste levensjaar in ga, Insha'allah. In tijdschrift Vrij Nederland dat mee-reist in het vliegtuig beantwoordt Arnon Grunberg een lezersvraag 'Ik ben veertig. Heb ik mijn beste jaren gehad?' in zijn column als volgt: 'De eeuwige jeugd is nauwelijks meer een illusie te noemen. Vrouwen krijgen hun eerste kind op hun vijfenzestigste, menig man wordt verliefd op de beste vriendin van zijn dochter. Als u daar behoefte aan heeft, dan kunt u morgen aan uw pubertijd beginnen.'

Al vanaf het begin van het jaar ontvang ik in mn mailbox berichten die me pijnlijk doen herinneren aan mn leeftijd. Zo heeft Veertigplusdating (zie: http://veertigplusdating.nl) me weten te vinden, en ook van psychiaters online ontving ik een 'Opgelet!!-mailtje' met het artikel 'Veertigers en depressie, herken de symptomen'.

Hoe kwam ik nou weer hier (tzatziki-->40 jaar?), dit bericht moet over Griekse sferen gaan.

Welll..

We hebben nog nooit gevlogen met een zonpakketreis, zo een waarbij in het vliegtuig alleen maar Nederlanders zitten (type: een dakpan aan de voordeur met gegraveerde gezinsnamen), en waarbij je op het vliegveld wordt tegemoet gelachen door een heuse hostess (v/19/blond) en zelfs een introductieochtend krijgt waarin 'u wegwijs wordt gemaakt in het dorp en een kortingspas voor 'café Ons Holland' ontvangt'. De chagrijn in mij slaat heftig om zich heen bij dit alles (ik houd van vakanties die ademen, die niet stikken in een voorgebakken structuur), maar de entertainmentmeisjes in het appartement naast ons maken alles weer goed. Zij spreken ons aan met U, informeren naar de vlucht, en wijzen naar de maan die vol is.
Nouke heeft bij deze extreme-last-minute-booking zeezicht gevraagd. En ik kan niet anders zeggen, we hebben het mooiste appartement. Pal aan zee, 's nachts horen we de golven ruisen (zeg je dat zo? 'ruisende golven'. Het klinkt raar, 'ruisende golven' ), met een privé-rots om vanaf te duiken en ook een taverne voor de deur.

Gedurende een week lopen we naar alle dorpen in de buurt, we lopen zo ver dat de laatste bus weg is en we kennismaken met een Griekse taxichauffeur, we eten ontzettend veel Griekse salades, snorkelen in ruwe zee, drinken her en der een Raki, moeten toch wel lachen om de types uit het vliegtuig ('elke eerste zondag van de maand bezoeken we de meubelboulevard' ), loungen, loungen en loungen, bezoeken de archeologische opgravingen in Knossos en loungen nog een keer of drie. Kortom: we genieten.

Hier laten we het even bij.
A.s. di vliegen we, enigszins voorgebruind, door naar Costa Rica, waarschijnlijk kunnen we onszelf niet bedwingen om over land naar Panama te gaan. Tips zijn van harte welkom!

Hiep hoi!








  • 20 Juni 2009 - 10:41

    Tante Ineke:

    Hallo Esther en Anouk

    Hoe is het in Griekenland ik denk wel mooi maar ben er zelf nog nooit geweest.
    Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben

    Groetjes ome Flip en Tante Ineke

  • 20 Juni 2009 - 11:08

    Marlies:

    ohohoh, ik kan me helemaal voorstellen wat die mensen bij jullie oproepen. yaks!!

    maar raki en lekker eten en zo maakt het enigszins goed. griekenland is mooi.

    veel plezier en ik kijk uit naar het volgende bericht vanuit CR

    xx
    marlies

  • 20 Juni 2009 - 15:34

    Gien En Jud:

    haha ja was er al bang voor, maar goed de raki het eten , mooie weer en zee. maakt toch vaak alles weer goed. fijn dat jullie er weer zijn. we zien elkaar nog voor dinsdag he

    kussssssssssssssssssss

  • 20 Juni 2009 - 15:42

    Sex On Legs:

    Haai ladies.
    Toen ik ongeveer de een derde van jullie verhaal bereikte, raakte ik zelf bijna in een depressie. Ik wil niet nadenken over mijn leeftijd, want het heerlijke aan mijn lichaam is dat het nog steeds zo voelt (of zelfs nog beter) dan toen ik 20 was. Daarbij ben ik een stuk wijzer geworden wat ook weer de nodige positiviteit en gemakken met zich meebrengt! Dit alles maakt mij een hele trotse 37-jarige vrouw, trots op haar leeftijd, lichaam(vooral de legs) en geestes gesteldheid. Slechts 1 keer per maand voel ik me dik, lelijk en onaantrekkelijk. Maar tegen de hormonen is niet op te boksen, dus moet ik dat maar voor lief nemen. Ik mag niet klagen, dat hoor je mij ook niet doen. Ik kan nog alles, ben schatrijk, heb lieve vrienden en doe alleen maar dingen die ik leuk vind. Zelfs het doen van mijn eigen administratie was een genot (toen ik er eenmaal mee klaar was ;)
    Het leven is mooi. Ik geniet van elke dag, en LEEF!
    Meiden geniet van jullie vakantie en reis. Fijn dat jullie ons weer op de hoogte houden. En bedankt voor het doorsturen van Nathalie's tip! Ik ga er maandag eens goed voor zitten.
    Dikke zoenen en liefs SB

  • 20 Juni 2009 - 15:57

    Pap En Mam:

    Lijkt me wel iets voor ons daar, alhoewel wij hebben geen dakpan aan de deur maar gaan wel eens naar de meubel boulevard , maargoed dinsdag het grote afscheid kan Aouk weer op de spaanse toer of taal we zien jullie nog . kus

  • 21 Juni 2009 - 08:33

    Peissie:

    Hm, dus Rangie is geen teken van midlife crisis, maar gewoon puberaal gedrag ;)? Ach er is zo'n gezegde: live as long as possible but die as young as possible. Dat zegt genoeg...
    Geniet van deze korte stopover en dan van de volgende trip.
    X Peissie

  • 22 Juni 2009 - 20:28

    Jannie:

    zoals altijd geniet ik weer van jullie verhalen..........en bedankt voor het receptje..................en goede reis dinsdag.......groetjes t.jannie

  • 23 Juni 2009 - 17:32

    Jud:

    komt nana ook niet uit greece????????????haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

One Life..Live it !

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2009

Pura Vida

12 Juli 2009

Beach ´n Crocs

02 Juli 2009

Grensgevallen en zo meer

30 Juni 2009

En zing maar mee...No woman no cry*

25 Juni 2009

We´re alive !
Esther en Nouke

Actief sinds 16 Okt. 2006
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 49695

Voorgaande reizen:

06 November 1980 - 31 December 2020

One Life..Live it !

Landen bezocht: