En zing maar mee...No woman no cry* - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Esther en Nouke - WaarBenJij.nu En zing maar mee...No woman no cry* - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Esther en Nouke - WaarBenJij.nu

En zing maar mee...No woman no cry*

Door: Es en Nouke

Blijf op de hoogte en volg Esther en Nouke

30 Juni 2009 | Panama, Bocas del Toro

* Good old Marley

Het wil niet lukken met de snelle Internetverbinding. Wederom een kort bericht dus. Bizarre verhalen (o.m. "hoe steek ik een landsgrens over dwars door een wasstraat waaronder een treinrail loopt" staan op papier en volgen asap.

Eerst: alhoewel heimwee ons vreemd is, heel erg blij met alle berichtjes van (schoon)familie, vriendinnetjes, kennissen, voetbalkameraden, onbekenden en huisdieren.

Na relaxt in Cahuita, witte jungle strandjes te National Parc Cahuita (we love them) en te fiets door Puenta Viejo (alwaar Marley rules) vanochtend Costa Rica verlaten.

Waarzijnwij.nu dan?
PANAMA! Vanochtend de grens overgestoken, 3 bussen, 2 speedboten en wat onderhandel en gezweet later zijn we midden in Eilandenarchipello Bocas del Toro. Help jullie zelf met de google-plaatjes, onze camera is gevallen, en kapoet. Dat geeft een hele andere dimensie aan Reizen. Zoals William Suthcliff in "The Beach" omschreef, herinneren we gebeurtenissen uit ons Leven vaak vanuit het foto-album, de plaatjes die we niet maakten met de camera verdwijnen naar de achtergrond. Die ene vakantie toen en toen bestaat enkel nog uit een foto-album. Ik ben het niet helemaal met Suthcliff eens, en zal later terugkomen op wat we herinneren, en de niet-geschoten-fotoos zo driedimensionaal mogelijk omschrijven.

We verblijven op een van de Bocas-eilanden: Isla Bastimentos, met nageslacht vanuit Jamaica (inderdaad Judje) geimporteerde slaven. Voor thuisfront: Hotel Bastimento, maar, tijdens de Eilandwandeling zagen we in ene toch Zo`n Skon Plekske, dus morgen verkassen we naar dit steigerhotel en zullen we boven de Caribische golven slapen, eveneens op dit kleine Eiland Bastimento, pension Tio Tom.

Plan A is om hier een paar dagen te blijven, vervolgens ri National Parc Volcan Baru te gaan. Maar dat zou zo maar Plan B kunnen worden, wat een nog onbekend plan is. We houden jullie daar waar Internet is op de hoogte.

Adios AE X

ps. M en P, wij hadden een Duitse erfenis verwacht met die aangetekende brief ;)

ps2. Youshie, twee giftige kikkers gespot, een knalrode in volwassen formaat niet groter dan een vingertop en een mintgroene met zwarte stippen (wij hebben ze verborgen in onze backpackies zodat je ze thuis ook kan bewonderen).

• 01 Juli 2009 - 05:08

Jud En Gien:

goedemorgen(middag voor jullie)ben zeer benieuwd ook naar de uitgebreide verhalen, zo zonder fotoos zullen we vast een weekje vrij plannen haha maar heerlijk daar zo te horen, ga even googlen voor fotos van de caribische zee zucht
    dikke kus

• 01 Juli 2009 - 05:34

Sex On Legs:

Klinkt heerlijk, de verhalen vormen vanzelf plaatjes in mijn hoofd. Ben zeer visueel ingesteld. Wat heet.....ik zal verder niet in detail treden. Het warme weer in den Nederlanden heeft mij ook gegrepen. Pfiew......Nou meiden geniet, geniet , geniet of het nu plan A, B of Dubbel D wordt.....Liefs en dikke zoenen voor jullie!

• 01 Juli 2009 - 09:48

Tante Ineke:

Hallo Esther en Anouk

Jammer dat jullie camera kapot is. Als het niet zo ver was kwam ik een andere brengen. Kun je daar geen nieuwe kopen dan kan alnog alles vastleggen. Verder nog veel plezier en tot horens.
    Tanta Ineke en Ome Flip

• 01 Juli 2009 - 11:42

Yoush:

Jeuj! Kikkertjes :D Ik ben benieuwd. Dat rijtje 'mijn bezochte landen' blijft zich maar lekker uitbreiden dus!

Veel plezier verder en als er geen foto's meer komen vind ik een paar mooie schetsen ook ok hoor.

• 01 Juli 2009 - 16:34

Peissie:

Jammer van de foto's; verheugde me alweer op een met wijn doordrenkte avond van foto's kijken ;). Van de andere kant: met wijn doordrenkte verhalen kunnen ook heel beeldend zijn. Geniet van jullie reis, volgens welke route of welk plan dan ook!

• 01 Juli 2009 - 20:22

Pap En Mam:

Panama? ging ik naar de bieb 0 boeken thuis over Panama maar ik geef niet op.Heb al gegooglend (wat een raar woord)mooi eiland veel natuur en kleurrijke vogels en zonder massatoerisme klopt t.Hier warm veel te warm en die zielige Menh.C zit maar binnen zun buikje rond te eten.Geniet ze daar knuffelssssss.

• 02 Juli 2009 - 20:43

Esther En Nouke :

Fijn, jullie reacties! Wij stellen voor een eenmalig college te geven, met vooraf, tijdens en erna liters wijn, dat komt dan in de plaats van de fotoos ;)

Hasta la Vista,
    EA X