No Money, No Honey - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esther en Nouke - WaarBenJij.nu No Money, No Honey - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esther en Nouke - WaarBenJij.nu

No Money, No Honey

Door: Es en Nouke

Blijf op de hoogte en volg Esther en Nouke

26 December 2006 | Vietnam, Hanoi

Vanuit Saigon, Vietnam, uw verslaggevers.

WAT VOORAF GING:
Vertrek vanuit Helmond CS, via Frankfurt naar Hanoi, Vietnam met twee 30L rugzakjes. Het kan niet vaak genoeg gezongen:
I don't carry much stuff around/ i value my portability (Ani Difranco).
Ofwel: licht reizen=vrijheid. Een maand in Noord en Midden Vietnam en: love and hate, beide met Hoofdletter af en toe.
Vervolgens hopeloos verliefd op Laos (we love Laos): wij voelen ons een maand lang als een ongeboren baby ronddobberend in een warme baarmoeder, een kind dat net dr tenen en vingers ontdekt, een tabula rasa, een lidtekenloze ziel, 'n Eeuwighheidt gaat voor Oogenblick-roes.
Een naderende typhoon dwingt ons zachtjes naar wereld-van-verschil-met-buurland-Laos Thailand af te reizen. Dus steken we de Mekongrivier over.

Zullen Aziaten die Europa bezoeken ook ervaren dat er grote verschillen zijn tussen Nederlanders, Belgen en kuilgravende Duitsers?
Het door ons bezochte trio Vietnam-Laos- Thailand verschilt in sommige opzichten sterk van elkaar:
1)zagen we in Vietnam en Laos een slecht wegennet/wegdek, in Thailand zien we kopieen van onze snelwegen maar dan in science fiction uitvoering: tig wegen overdwars en boven elkaar met kermisachtige verlichting.
2)zagen we in Vietnam en Laos nauwelijks genegenheid en public. In Thailand wandelt op elke straathoek een Thaise Dame vergezelt van Westerse Man voorbij en zien we in allerlei functies (verkopers/kappers/buschaufeurs etc) travestieten.
3)prijsverschil! in Thailand gaven we in ruim een week evenveel gewisselde dolars uit als 1 maand in Laos! Bier=westers prijzig om maar eens een voorbeeld te noemen.
4)liepen in Laos de koeien en kippen over straat, op t rivierstrand, in de bus etc. In Thailand hebben we geen loslopende kip (wel gegeten ;))
5)we ontmoeten Toeristen in Thailand. Niet te verwarren met Reizigers. Behoeft verder geen uitleg, denken wij. Anders: vragen staat vrij.

Een overeenkomst tussen het landentrio is er ook:
De Hotelregels. Meestal zijn t er 10. In elk guesthousje waar we een kamer huren, hangt wel een lijstje met dergelijkse regels, veelal in zeer slecht Engels. Voorbeelden: slaap nooit met je voeten naar de slaapkamerdeur (Vietnam); klap nooit in je handen, tenzij je toestemming hebt van de oudste van het huis (Laos) (???!); doe je schoenen uit voordat je een huis binnengaat (alle landen) (en! in Thailand komen we zelfs een supermarktje tegen waar alle schoenen van klanten aan de deur staan. Iets voor LidL?); en verder: het is verboden voor Thai om in een hotelkamer te zijn zonder toestemming van de eigenaar (lees: geen hoertjes mee naar boven dat geeft zoveel geluidsoverlast) (Thailand).
Wij volgen alle regels braaf op. Regel 10 luidt namelijk: zware straf uitgevoerd door overheid bij overtreding van regel 1-9, die wij met moeite uit t Aziatische Engels vertalen.

Een groot verschil met Vietnam en Laos zijn de -ik noemde het duo net al even- Westerse Man en Thaise Dame. We zien -statistisch significant- meer dan gemiddeld mannen van middelbare leeftijd, veelal kalend, hoog opgetrokken witte sportsokken onder een even hoog opgetrokken korte -voor de Thaise Ervaring gekochte- broek (yeah yeah). Westerse Man is 9 van de 10 keer alleen afgereisd naar Thailand -en niet voor Thaise rijst en cultuur maar met een hoger erotisch doel- en wordt vergezeld door Thaise Dame (zie voor je: circa 25 jaar, strak in jurk). Thaise dame heeft een wolkje boven dr hoofd: "No Money, No Honey" en kijkt verveeld. No Money, No Honey, hoe meer we steeds verbaasder rondkijken, hoe meer we ervan overtuigd raken dat dit de eerste zin van het Thaise volkslied moet zijn. Wij checken het internet even daarvoor en jawel hoor! Het Thaise volkslied (bron: http://www.thaisetaal.org/songteksten.html) gaat als volgt:

Vrij vertaald:
No money, no honey
We love the king
We love the Duo
We love dollars
No money, no honey
yeah yeah!

Sjonge jonge..

Hoe langer we naar de Duo's kijken, hoe meer we Grijnzen...vraag en aanbod sluiten hier naadloos op elkaar aan, zeg maar.

Westerse Man en Thaise Dame doen me trouwens denken aan een andere favoriete schrijver (zie berichten terug voor favo schrijver nr 1, Brusselmans) Michael Houellebecq. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Houellebecq met wetenswaardigheden over deze Franse denker en omstreden auteur. Zijn boeken zijn doordrengt met de Zin van het Leven Zelve (=goed beschreven platte sex) afgewisseld in dezelfde paragraaf met wereldpolitiek in 't klein, sterk filosofisch onderbouwde theorieen over oa Thailand en sextoerisme. Al zn boeken staan bij de H in onze boekenkast, lenen mag :)

Ik wijk af ....jajajaja..vriendinnen roepen nu 'dat doe je altijd' (ik ontken niets ;))

Thais sextoerisme dus.
In Bangkok en op eiland Ko Chang hoef je je ogen niet eens open te doen om te zien dat Houellebecq hier zn schrijfinspiratie vandaan heeft.
Nogmaals: sjonge jonge.

Op Noord Ko Chang komt t toerisme je tegemoet..in een Benidorm-achtige-vorm zelfs. Wij koersen direct door naar t zuiden van t eiland en ploffen neer in Paradise Cottage en omstreken (we verkassen nog een keertje naar andere prachtige houten-rieten-paalhutten) op Lonely Beach. Voornamelijk backpackers godzijdank, niet de geblondeerde nog net niet op hakken op t strand lopende Europese toeristen die hun kerstvakantie op een tropisch Thais eiland doorbrengen-zoals we ze elders op t eiland zien.
Plaatsvervangende schaamte als we -tijdens een mopedtocht*- het eiland bezichtigen en op t strand de tel kwijtraken bij t turven van langswandelende Westerse Man-combi-Thaise Dame. Nu ze beide vrijwel ongekleed zijn, valt extra goed op dat Thaise Dame ongeveer een derde zijn breedte is en de helft zijn lengte. En! Om zijn geestelijke jonge leeftijd wat kracht bij te zetten, heeft Westerse Man zich behangen met jeugdige uiterlijke kenmerken:

Een Enkelbandje.

Eerst denk ik nog dat er een stuk zeewier is blijven plakken om Westerse Man zn enkel, maar nee: Een Enkelbandje. Sommige van Westerse Mannen heeft niet de moeite genomen Witte Hoog Opgetrokken Sportsokken op t strand uit te doen, wat prachtig combineert met Enkelbandje en met de felblauwe hoogopgetrokken zwembroek met palmbomenprint, model jaren 50...
Sjonge jonge toch..
Je ziet het wolkje bij Thaise Dame groter worden: "No Money, No Honey...waar zou ie t geld verstopt hebben..in die zwembroek of in zn sokken?"

*Ko Chang is ca 28km lang en 4 km breed. We huren een motortje (een moped eigenlijk, maar met genoeg trekkracht om zeer stijle wegen op te klimmen, meer dan 45 graden helling(!), haarspeldbochten en Steil!). Nouke achterop en we volgen de enige verharde weg over t eiland. Hele eiland rond, weg van toerisme, kokospalmenbossen, rubberplantages, dorpjes met heuse Thaise mensen (ze lijken nagenoeg afwezig in de toeristische schnitselparadijs-oorden) die suikerriet-drank en kokosnoot verkopen. We bekijken alle strandjes, nemen een duikje** soms, toeren de hele dag rond. Heerlijk. Ons Doel (het uiterste zuiden Long Beach) is slechts te bereiken via een zeer zeer steile weg, bovendien onverhard..spannende afdaling, over rotspad, uitgedroogde en opengescheurde weg. Erg mooi.

**Ver weg onder in t backpackje vinden we onze bikinis. Tot dusver al ruim 2 maanden rond de 30 tot 40 graden, maar Vietnamese en Laotiaanse mensen zie je niet zwemmen voor de lol, en al helemaal niet zonnebaden. Tot nu toe zwommen we dus met onze lange broek en t-shirt aan, puur voor de verkoeling. Op Ko Chang mogen we wat bijkleuren; we zien er onder de douche uit als zebra's met donkerbruine, lichtbruine en witte strepen.

Wat doen we eigenlijk nog meer op Ko Chang eiland? Weinig..beetje wandelen naar dorpje op palen, beetje rijst eten, slenteren over strand, her en der vertellen dat ons Judje en vrouw volgend jaar ook komen :)
Oh ja! Om een huiselijk gevoel te creeeren in onze paalwoning -tis immers kersttijd- zetten we een net ontsproten kokosnoot op onze veranda :)
We hebben zoveel fotoos, maar nog geen gelegenheid ze op de site te zetten..

Nog wat eilandregels ter info:
-wiet of paddestoelen in bezit op Ko Chang is 1 jaar Thaise cel en $300 boete..
-topless op strand is bij Thaise wet verboden..

Nouke leest de Bangkok Post voor:
- de kerstman heeft een kind proberen te ontvoeren.
-de hondenprijs stijgt in Vietnam (remember: hond=eetbaar) en er is een heuse verkoop vanuit Laos onstaan: lichtbruine hond is het meeste waard!

Vervolgplannen:
-vandaag vanuit Bangkok naar Zuid-Vietnam's Saigon gevlogen met Vietnam Airlines. Thuisfront: Ingecheckt in Guesthouse Binh An. 147-149 Bui Vien in wijk Pham Ngu Lao. tel: 8369548. Wrs 2 nachten hier.
-morgen dagtrip geboekt naar tunnels van Cu Chi: 250 km in 3 lagen ondergronds tunnelnetwerk aangelegd waar Viet Cong zich in de oorlog schuil hield. Je kunt er schieten! :/ + bezoek aan oorlogsmuseum dat beeld schetst/fotoos van vreselijke oorlog.
-misschien Mekongdelta paar dagen tussendoor.
-richting Dalat, studentenstadje in koele heuvels, iets ten noorden van Saigon.
-richting Vietnamese strand+zee+eilandjes wellicht.

En dan!
Nederland in zicht op 14 jan! Althans..als we Vietnam uitkomen..we hadden wat gedoe aan douane met onze visa, hebben tig verschillende stempels en hand-gecorrigeerde-vertrekdata nu.

Zing nog even mee:

Voor nu.
Truste!
X AE

ps. we hebben nauwelijks iets van Kerst meegekregen. Hoe was jullie Kerst? Met wie gevierd? Kalkoen gegeten? Amerikaanse kerstmaaltijd (iedereen neemt iets mee?)) Nachtmis bezocht? Speciale kerstkleding? Kerstmuziek? Een kerstboom? Of niets van dat alles? Wij zijn benieuwd Lieve (wie zijn die onzichtbaren, die wel lezen maar geen reactie plaatsen??=we hebben meer dan 3000 pageviews!) Lezers.

• 26 December 2006 - 15:16

Gien En Jud:

zijn jullie er nog=

• 26 December 2006 - 15:28

Gientje En Judje:

hmmmm
    hadden al gelezen dat ko samed en ko chang de drukste meest toeristische eilanden zijn
    maar ook wij hadden al gedacht om dan maar het rustigste plekje op te zoeken.
    de eilanden in het zuiden zeker in de andaman zee blijken lang niet zo toeristisch. we zullen het zien.misschien moeten jullie toch eens terug en ook het noorden en zuiden gaan zien)vooral es dan)

we wachten op fotoos

kusssssssssssssssssssssssss judje en gientje

• 26 December 2006 - 15:33

Gien En Jud:

oh ja wij vierde gister kerst met pap en mam
    aten garnalen cocktail gourmet en een grand desert met chocolade mouse met vanille saus flensje gevuld met butterschotsch en stroopwafel ijs
    vandaag lekker samen
    alles opeten wat over is vervelend he..... morgen moet judje weer werken
    kus

• 26 December 2006 - 16:07

Tante Ineke:

Wij zijn de kerst goed dooe gekomen heb voor 6 personen moeten koken 1ste kerstdag. 2de kerstdag wezen brunchen.
    Wij hopen dat jullie nog een paar fijne weken hebben
    groetjes Ome Flip en Tante Ineke

• 26 December 2006 - 16:33

Jacqueline:

Ha, fijn weer iets van jullie te horen. Dacht vanmorgen nog aan jullie. Ben nu even naar boven gevlucht. Beneden zitten zo'n 22 mensen te wachten op eten. (het is nu tweede Kerstdag). Allemaal zussen en hun nazaten. Dus ze vermaken zich maar even zelf. Groeten en tot ergens in januari.

• 26 December 2006 - 19:41

Mks:

hoi meiden, heerlijk om weer iets van jullie te lezen. Prachtige tijd hebben jullie!
    kerstavond ben ik volgens traditie naar eindhoven geweest, met rosita even een andere vriendin bezocht, daarna pasta gegeten bij rosita, op naar deurne om daar een familiemis bij te wonen, het kleine neefje van rosita deed mee in de mis, was wel aardig :)
    daarna bij de broer van rosita aangeschoven aan een soort van koffie-tafel.
    rond middernacht weer in eindhoven, beetje zitten borrelen en 1ste kerstdag rond 15 uur weer thuis, even niets, vandaag een dagdienst gehad, was erg gezellig en rustig maar een paar kindertjes, met hun en een collega heb ik heerlijk een paar uur zitten gourmetten!
    en nu weer thuis, ben blij dat de poppenkast weer achter de rug is :)
    veel plezier nog, Geniet!
    liefs en veel knuffels

• 26 December 2006 - 23:04

Astrid Baggermans:

Hey grietjes
    Ons San en ik hebben samen in de nachtmis gezongen. van zondag op maandag. En ze heeft ook bij ons gegeten op 1e kerstdag, we hadden ( kan het nog kerstmisachtiger) lasagna...hihihi. ik heb er maar vlug gebakken aardappeltjes met satésaus, vlees en rauwkost bijgemaakt. Het was heerlijk er erug gezellie.Tweede kerstdag hebben we een heerlijke pyamadag gehad. Lekker spelletjes doen. muziek luisteren en nog veel meer van die relaxte dingen. doei doei
    liefs van astrid cor dennis stan niels en fleur baggermans v.d berg xxxxxx

• 27 December 2006 - 10:35

Nathalie:

Hey, daar zijn jullie weer! Heb zitten schuddebuiken (kdat kan ik na het vele eten de afgelopen dagen) om jullie verhalen. De dag voor kerst doorgebracht in de winterefteling. Gelukkig was het niet druk en dus waande ik me weer even kind in het sprookjesbos. Eerste kerstdag traditioneel met familie al kokend en etend doorgebracht en tweede kerstdag de hele dag in pyjama op de bank met kranten, tijdschriften, kerstpuzzels en dvd's. Kortom, heb me prima vermaakt. Nu weekje vrij. Denk er sterk over om het 2e kerstdag-gevoel vast te houden.

• 27 December 2006 - 13:04

EA Te Bangkok:

Wat een boel berichten van jullie! Fijn. Wij Blij :)

Vandaag: oorlogstunnels en museum bezocht, "i fight fire with words, not with guns", neuriet Ani DiF de hele dag in mn hoofd..
    Kippevel en Bijna Tranen ..shocking..later meer..

Morgen: bus naar bergstad Dalat: 'koel' voorspelt de holy planet.

Later meer!

• 27 December 2006 - 13:27

Jaap:

Hier een van de anonieme pageview ers ontmaskerd...
    Hoeveel kost zo'n dame nou? 69 floepies?

Wederom een erg leuke tekst. Louis Theroux, eat your heart out!

Succes de laatste weken!

Jaap

• 27 December 2006 - 21:48

George:

Hoi A&E of is ut E&A ?

Wij hebben de kerstgevierd met zonderrrr kalkoen en zonderrrr kerstboom. Het konijn staat buiten in z'n hok,een soort voorraadkast voor kleinbehuisden. Hebben niet de intentie em maar iets aan te doen, dit terzijde voor de meelezers.
    In Saigon staan op oude jaarsavond, 1000-den mensen op hun moped op het plein waar de seconden wegtikken en 12 uur precies................. gebeurt er niets helemaal niets,iedereen blijft als een loempia op z'n zadel zitten.Toch de allerbeste wensen, veel geluk, gezondheid en liefde.
    Lies en George

• 28 December 2006 - 17:39

San:

Hallo meisjes :-)
    Mijn kerst: Inderdaad het zingen van de nachtmis wat erg goed ging. jammer was dat iedereen nadien eigen plannen had en naar huis ging. Terwijl ik wel in was voor een flesje wijn....helaas!Eerste kerstdag heb ik besteed aan het uitmesten van mn kleerkast en andere opruimwerkzaamheden. Smiddags ben ik naar ons As gegaan. Gezellig met elkaar gegeten! Fleur had van de kerstman tatoo-stiften gekregen, dus toen ik naar huis ging zag ik eruit als een schilderij van Jeroen Bosch ;-) Erg leuk! Tweede kerstdag begon erg rustig, nog wat dingetejes geregeld zoals een nieuwe zorgverzekering afgesloten. sMiddags naar het Kerst open Podium in de W'mien. Tussendoor bij Elke gekookt, Marokkaanse Kefta uit de tajine.Mmmmmm!Rond 20.00 weer terug naar de W. Elke moest tot 23.00 draaien. Ze was om 00.00 jarig. We hebben een heerlijke avond gehad. Ik ben uit mn dak gegaan op de dansvloer met Willem, vriend van Francis (collega) Hij was zwaar onder de indruk van me. Denk dat we nog wel een keer gaan afspreken :-) Gisteren Kitty en John nog gezien. Lekker koffie gedronken in de B&J. Ik geniet zo van deze dagen, heerlijk even helemaal bijkomen. Ik ga zo naar de oudjaarsborrel van het koor. Dus het wordt tijd mn jurkje uit de kast te halen en me op te gaan tutten. Ik ruik het bier al......hahahaha. Als jullie weer terug zijn hebben we wat in te halen!
    Tot snel maar weer. Heel veel liefs en dikke knuffels van San xxxxxx

• 28 December 2006 - 20:05

Mam En Pap.:

hoi meiden.Wat een verhaal weer hebben gelezen van oorlogstunnels vam Cu Chi lykt ons erg indrukwekend om te zien.ook van het bergdorp Dalat las dat je daar wel een dikke trui aanmoet we lezen het wel in jullie volgende verslag hoe het was.Nog een paar weken en dan zit het er weer op voor jullie dan moeten jullie dat allemaal weer missen en wy onze lieve rode kater maar ik denk dat dat niet jullie laatste reis is dus........... knuffels

• 29 December 2006 - 11:03

EA Te Da Lat:

Thuisfront:
    na lange lange bergbusrit gearriveerd in Da Lat. Afgelopen nacht: koud! (van 35 naar 20 graden) dus al onze t-shirts (2) +dik vest aan en onder dekbedden.
    We slapen in Hoa Binh (Vietnamees voor Peace) Hotelletje 1. tel:84.63.822787. kamer 313 op zolder onder houten dak.

we tellen de dagen!
    EA X

• 31 December 2006 - 08:38

Mks:

heeeeej meiden, een hele fijne jaarwisseling!
    liefs

• 31 December 2006 - 10:08

Pap En Mam.:

Hoi Meiden,lykt ons een mooie stad met vele bezienswaardigheden in de omgeving en voor jullie is het aleerder 2007 als voor ons zyn benieuwd of ze daar ook van die rotknallers afsteken net als hier zyn hier nu al bezig.menh.c luisterd er wel naar maar echt bang is hy niet.wy wensen jullie vauit het winderige holland een liefdevol en gelukkig 2007 met veel reisplezier knuffels van ons........

• 31 December 2006 - 11:04

Job:

Ik beken: hier één van die onzichtbare lezers! :-) Job-van-de-Halong-Bay-boot. Leuke verhalen, erg leuk geschreven, ze helpen aardig om mijn naderende winterdepressie weer wat naar de achtergrond te dwingen. "SAD: 'Seasonal Affective Disorder' ;-) The typical symptoms of SAD include depression, lack of energy, increased need for sleep, a craving for sweets..." Yeah.

Jullie willen nog naar de kust lees ik...ga naar Mui Ne in plaats van naar Nha Trang: ik vond Nha Trang toeristisch en saai (dood koraal, geen bijzonder mooie stranden, highrise hotels en andere toeri-shit) terwijl in Mui Ne alleen een paar reizigers komen (mooie vergelijking, 'reizigers' vs. 'toeristen'!). 't is maar een tip... :-)
    Geniet verder!

• 31 December 2006 - 11:08

Job:

Och...en een hele fijne jaarwisseling natuurlijk! - hoewel ik geen idee heb of dat wat voorstelt in Fjetnam, waar alles volgens die superduidelijke boeddhistische kalender lijkt te gaan... maar in wijnstadje Da Lat zullen ze wel champagne hebben gok ik, dus het komt vast goed ;)

• 31 December 2006 - 15:58

Nathalie:

Gelukkig nieuwjaar! Niet dat wij al zover zijn, maar jullie volgens mij wel.
    Ik ben me aan het optutten voor oudjaarsavond nu. Zonder gekheid: een heel gelukkig, gezond, liefdevol en natuurlijk ook knettergezellig 2007! Voor iedereen overigens die dit leest.

• 31 December 2006 - 17:00

Gientje En Judje:

GELUKKIG NIEUWJAAR VOOR JULLIE !!!!! wij moeten nog even wachten
    het knalt hier al wel of dat het 12 uur is.
    maak er weer een mooi jaar samen van.
    dikke kussen van ons

• 31 December 2006 - 17:00

G En J:

haha precies op tijd
    kussssssssssss

• 31 December 2006 - 18:35

Anja:

wij wensen jullie een gelukkig nieuwjaar daar aan de andere kant van de wereld
    geniet van t feest gedruis net zo veel als wij van jullie mooie verhalen.t lijkt er een beetje op of we er bij zijn
    gr en 5 dikke kussen van ons allemaal en dan dubbel voor jullie tweeen
    h a h p en l

• 31 December 2006 - 18:49

Anja:

ha ik reageer even kerst
    lees nu t pas wij hebben met ons gezinnetje allemaal bij elkaar met vriend (PAM) en vriendinnetje (LIZ) lekker veel geeten en hoe kan t burgelijker spelletjes gedaan en ik ouwe muts heb daar super van genoten wij allemaal eigenlijk wel en nu op oud jaar avond zijn de kids bij vrienden en wij krijgen vrienden op bezoek lekker gezellig kletsen eten en wijn proeven nou meiden drink er een of wat op t nieuwe jaar dan doen wij dat hier op jullie goed tot over 2 weken gr

• 31 December 2006 - 21:39

Jannie:

ha meisjes,bij jullie is het nieuwe jaar al begonnen hier nog eventjes.ik wil jullie een te gek 2007 toewensen en kom gezond weer terug.geniet nog evenjes en tot ziens t.jannie

• 01 Januari 2007 - 23:47

SAN:

EEN HEEL :) :) :) :) EN ;) NIEUW JAAR! IK KIJK NAAR JULLIE UIT. VEEL LIEFS EN DIKKE KNUFFELS VAN SAN XX

• 01 Januari 2007 - 23:49

SAN:

JE ZIET WEL AAN DE TIJD DAT IK LAST HEB MET HET IN SLAAP KOMEN, VANDAAR DAT IK DE NIEUWE BERICHTJES MAAR EENS LEES, NIET DAT DIE SLAAPVERWEKKEND ZIJN HOOR ;) NOU IK GA HET NOG MAAR EENS PROBEREN. SWEET DREAMS EN TOT SNEL X

• 02 Januari 2007 - 06:14

Janneke:

Ik heb gisteren je reisverslag zitten lezen en ik kan wel zeggen: bulderend van het lachen. Ik zie jullie daar al helemaal lopen tussen die vieze oude mannetjes, hahahaha.

Ik heb een nieuwtje: ik heb een nieuwe baan. Ik ben per 1 februari beleidsmedewerker Communicatie bij gemeente Maarssen (bij Utrecht). Dat is wel een biertje waard als je terug in Nederland bent!!!

Tot snel (voor jullie waarschijnlijk TE snel

• 03 Januari 2007 - 09:36

Baukje:

hee meiden, een heel gelukkig nieuw jaar gewenst!! Wat een wervelend begin van 2007, jullie verhalen zijn echt likkebaarden van avontuur en mooiheid en vreemdheid. Ik ben inmiddels weer thuis, maar kerst was bijzonder rustigjes in Israel, krijg je errug weinig van mee. Wel lekker pizza gemaakt met alle volunteers en alle daaromheen hangende mensen, was leuk. De 27e was ik dus weer thuis, gek hoor, net of ik in n film liep, maar went ook weer snel. Nog een paar daagjes en dan begint Uni weer!
    Jullie nog heel veel geniet-ze gewenst de laatste 2 weken! Heel veel plezier en take care!
    Baukje